пʼятниця, 7 квітня 2017 р.


  ------------------------------------------------------------------------------------------------------
20.03.2017 у Знам’янській спеціальній загальноосвітній школі-інтернаті І-ІІІ ступенів корекційний педагог, вчитель 1 спеціального класу Ткачук Т.В. провела відкритий урок-гру з природознавства з мультимедійною підтримкою на тему «Дикі та свійські тварини».
Фото Тамилы Ткачук. Фото Тамилы Ткачук.

Фото Тамилы Ткачук. Фото Тамилы Ткачук.


Діти з радістю заочно побували в лісі та на фермі,  актуалізували знання дітей про диких і свійських тварини, закріпили вміння розпізнавати тварин найближчого оточення; ознайомилися із походженням свійських тварин від диких родичів; розвивали зв’язне мовлення, мислення, пам’ять, увагу; виховували почуття захоплення красою тварин, бережне та дбайливе ставлення до тварин.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

24 лютого учні 7-9 спеціальних класів на чолі з корекційним педагогом Дордюк Оленою Андріївною прийняли участь у математичних змаганнях.
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEixslVrAboJ2fpWWMo9j97Qt8mbKd0praptD7n8AV2f3Rb3H2WMfRqNE2DV7sjzp0qlU6S3WlWLJ1SyIbJKoHS1bbgPN_h97fFXwJJlSuhmJYZf0RoSsbyscCG8IOQBbyppHikv-9Gj-USb/s1600/FotorCreated.jpg
Діти в ігровій формі закріпили вивчений матеріал, удосконалювали обчислювальні навички і вміння розв’язувати математичні завдання зі сторінки блогу вчителя, змагалися хто швидше пройде математичний лабіринт, з'ясовували хто краще може лічити та розгадувати ребуси,    розвивали логічне мислення, кмітливість, переглянули презентацію про те, що в Україні най-най... 
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
4 січня  2017 року у Знам’янській спеціальній загальноосвітній школі-інтернаті І-ІІІ ступенів  відбувся   психолого-медико-дефектологічний семінар,     ІІ засідання. 
Тема: Життєві компетентності та можливості учнів спеціальної школи
Мета: розкрити суть компетентнісно-орієнтованого  підходу до навчання; ознайомлення з основними життєвими компетентностями  та можливостями учнів спеціальної школи;  сприяти підготовці учнів спеціальної школи  до самостійного життя і трудової діяльності.

Зміст засідання:
1. Формування особистості та характеру дітей з особливими освітніми потребами під час перебування у групі продовженого дня .    
2. Нове  Положення про індивідуальну форму навчання.             
3. Індивідуальне навчання як форма соціальної адаптації та формування життєвих компетентностей дітей з особливими освітніми потребами.
4. Особливості процесу виховання дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування.
5. Про зміст заповнення Карт комплексної корекції.

Керівник  семінару: Кузьменко Олена Вікторівна, учитель-дефектолог





Знам’янська спеціальна загальноосвітня школа-інтернат І-ІІІ ступенів
Кіровоградської обласної ради
24 жовтня  2016 р у Знам’янській спеціальній загальноосвітній школі-інтернаті І-ІІІ ступенів  відбувся   психолого-медико-дефектологічний семінар,     І засідання. 
Тема: Особливі діти в закладі і соціальному середовищі
Мета: ознайомлення з основними спеціальними  дефектологічними поняттями – «легкі та помірні інтелектуальні відхилення», «дитячий аутизм»; сприяти підвищенню рівня методичних знань з питань корекційного навчання та виховання дітей даної категорії
Зміст засідання:
     1.            Діти з вадами інтелекту. Основні принципи корекційно-виховної роботи з дітьми з легкими та помірними інтелектуальними відхиленнями.  
      2.            Дитячий  аутизм: від теоретичного розуміння до педагогічного впливу.

Керівник  семінару: Кузьменко Олена Вікторівна, учитель-дефектолог



Тема відкритого заняття: «Вивчення таблички множення методом цифрового перекодування».
Мета:  Вчити дітей запам’ятовувати табличку множення асоціюючи її з малюнком, де зображені казкові герої та віршики до неї.
Розвивати пам’ять, логічне мислення, образне мислення.
Коригувати увагу, уяву, спостережливість, дрібну моторику рук.
Виховувати у дітей інтерес до вивчення таблички множення, до заучування напам’ять віршів та плетіння з резиночок казкових героїв.
 Клас: 2 загальноосвітній
 Обладнання: малюнки до таблички множення, казкові герої із резиночок, сплетені самими дітьми, віршики до кожної дії множення, набір карток для перевірки знань таблички множення і ділення.

 Провів вчитель: Лєонова Тетяна Володимирівна




Діти легко за правилами ейдетики запам’ятовують цифри, перетворюючи їх на образ, який вони їм нагадують.

Діти швидко запам’ятали табличку множення, навіть ті діти, які прийшли не підготовленими до школи.

Вчитися дітям молодших класів треба легко і цікаво! На заняттях з корекції я не задаю дітям установку на те щоб вони чогось навчилися, не прошу їх запам’ятати і щось вивчити. Вони просто разом зі мною дивляться, слухають, грають, уявляють, переживають якісь ситуації, подорожують, фантазують, складають віршики, плетуть фігурки…
А як же навчання, запитаєте ви? Все відбувається саме собою, тому що у дітей включається мимовільна увага і мимовільне запам’ятовування.
Такий метод запам’ятовування ефективніше довільних процесів, тобто таких, які  ми включаємо спеціальним чином, завдяки вольовим зусиллям.



Не слід забувати, що основа пам’яті – уява. Від чого залежить розвиток уяви молодших школярів? Насамперед від зацікавленості дитини. Яскраві образи, нестандартні порівняння зрозумілі дитині, запам’ятовуються набагато краще, ніж багаторазове повторювання незрозумілих понять.

Кузьменко О.В., учитель-дефектолог, спеціаліст вищої категорії
16.03.2016р  - корекційне заняття у 9-А спеціальному класі на тему: «Про все на світі»
Мета: розвиток пізнавальної активності на основі запасу знань; розвиток позитивного ставлення до навчальної діяльності.
Обладнання: мультимедійна презентація, відео »Україна має талант. Сім’я Осичнюк», фарби, «Кобзар», квіти.
Тип заняття: додаткова корекція
Заняття було проведено у вигляді інтерактивної гри. Учитель  доречно використала прийоми «Логічного моделювання», «Зобрази настрій», «Передай відчуття», «Впізнай за описом»  та власне інтерактивну гру «Про все на світі»   - ігрове поле  із кольоровими темами питань та  умовами  гри. На ігровому полі  - колір та теми .
«Загадки»


«Так кажуть…»
«Казки»
«Про все на світі»
«Природа»

Дітям та  гостям було цікаво!
План - конспект заняття з корекції розвитку

29 грудня 2015р. у Знам'янській спеціальній загальноосвітній школі - інтернаті І - ІІІ ступенів відбувся психолого - медико - дефектологічний семінар, ІІ засідання.
Тема: Особливості психолого - педагогічної діяльності з дітьми - сиротами та дітьми позбавленими батьківського піклування.
Зміст засідання:

  1. Соціально - педагогічна характеристика дітей - сиріт та дітей ПБП.
  2. Характеристика напрямів соціально - педагогічної роботи з дітьми - сиротами та дітьми ПБП.
  3. Впровадження моделі психолого - педагогічних умов організації процесу виховання.





КРЕДО ВЧИТЕЛЯ-ДЕФЕКТОЛОГА:

 "НАЙКРАЩЕ, ЩО МИ МОЖЕМО ЗРОБИТИ ДЛЯ ДИТИНИ

                                   ЗРОБИТИ ЇЇ ЩАСЛИВОЮ!" 


              
Актуальним для нас є :

-  впровадження ситуаційної моделі організації освітнього  процесу, яка орієнтує на цілісний підхід до 

формування особистості, незважаючи на відхилення в її розвитку.


- кожна окрема ситуація дає  можливість підбирати розвивальні, виховні та пізнавальні завдання, 

враховуючи можливості   дітей.

-вірно організований корекційно – відновлювальний процес дає можливість  дітям займатися справою, 

вибраною по принципу  « Хочу і можу» .


ДЕФЕКТОЛОГ У НАВЧАЛЬНО - 
ВИХОВНОМУ ЗАКЛАДІ

 Деякі батьки навіть не знають, для чого потрібен дефектолог? А батькам дітей, які мають відхилення в розвитку, довелося тісно стикнутися з наукою дефектологією і познайомитися з фахівцями цієї області.
  Дефектологія - це наука, що поєднує в собі медицину, психологію і педагогіку, про що говорить перелік дефектологічних спеціальностей, яких існує декілька:

  Вчитель - сурдопедагог, який навчає дітей, що мають проблеми зі слухом - від слабочуючих до повністю глухих.

  Вчитель - олігофренопедагог, який займається з дітьми з вадами розумового розвитку.

  Вчитель - тифлопедагог, який працює з дітьми, у яких проблеми з зором.

Вчитель - дефектолог і вчитель - логопед - це фахівці широкого профілю, які працюють з усіма видами порушень мовлення.

У широкому розумінні дефектологом є фахівець, який займається вивченням, вихованням і соціалізацією дітей, що мають відхилення в своєму розвитку. 

У вузькому сенсі, дефектолог - це корекційний педагог.

Які ж функції виконує вчитель - дефектолог?

  По - перше, вчитель - дефектолог проводить повне і детальне обстеження кожної дитини, особливостей її мовленнєвого, пізнавального і соціального розвитку; в процесі якого він визначає здібності дитини до навчання і до гри, що допомагає йому організувати роботу з уією дитиною так, щоб максимально компенсувати і відкоригувати виявлені порушення розвитку.

  По - друге, дефектолог підвищує пізнавальну активність дітей і при цьому розвиває основні психічні процеси, такі як мислення, уяву, увагу, допитливість, пам"ять, сприйняття.

  По - третє, діяльність дефектолога спрямована на мовленнєвий розвиток дітей в прцесі ігрової діяльності, яка є головною для дітей дошкільного віку.

З урахуванням особливостей кожної дитини дефектолог складає індивідуальний план роботи.

  Однак обов'язковими для всіх є:

  • розвиток сенсорики;
  • гігієна та самообслуговування;
  • навчання грі та ігрокорекція;
  • розвиток мовлення за допомогою ознайомлення з навколишнім світом. В ході цих занять діти вчаться бачити предмети і явища, які оточують їх у житті. При цьому розширюється їх кругозір і словниковий запас, а також формується зв'язне мовлення;
  • навчання грамоти. Існує так званий добукварний період, який потрібно пройти всім дітям перед тим, як почати вивчати літери та цифри. В цей період діти вчаться розрізняти звуки на слух, послідовність звуків у слові, що сприяє засвоєнню дитиною навичок читання та розвиток математичних уявлень про кількість, простір та час;
  • творча діяльність: малювання, ліплення, конструювання. На цих заняттях дитина отримує уявлення про простір, кольори і форми різних предметів, навчається діяти згідно з певним зразком, координує рухи рук;
  • підготовка до школи.
 Дефектолог в дитячому садку  проводить підгрупові та індивідуальні заняття.


Завдання дефектолога в групі дитячого садочка:
1.Створення єдиного корекційно-навчального простору.
2.Обладнання предметно-розвивального середовища, яке стимулює мовленнєвий і особистісний розвиток дитини.
3.Пропаганда логопедичних знань серед батьків, педагогів та населення.
4.Інтегрування зусиль педагогів, дітей та батьків з метою корекції мовленнєвих порушень.
       Завдання дефектолога полягає не лише в подоланні мовленнєвих дефектів, але й у підготовці дитини з ППР до навчання в школі.
      Корекційна робота ставить за мету повністю або частково усунути дефект та підготувати дитину до успішного навчання в загальноосвітній школі.
      ФФНМ -- фонетико-фонематичне недорозвинення мовлення;
      НЗНМ -- нерізко виражена загальна недорозвиненість мовлення;
      ЗНМ --  загальний недорозвиток мовлення.
      Дефектолог обстежує стан мовлення, а вихователь -- рівень сформованості знань, умінь і навичок дітей.












Немає коментарів:

Дописати коментар