роботи методичного об'єднання
вчителів корекційно-розвивального циклу
на 2019-2020 н.р.
Голова методичного об’єднання Ткачук Т.В.
План роботи
методичного об’єднання
вчителівкорекційно-розвивального циклу
2018– 2019 навчальний рік
Голова методичного об’єднання
Ткачук Т.В.
№ з/п
|
Зміст засідань
|
Відповідальний
|
Термін
проведення
|
І засідання
Методична сесія
(серпень)
Тема: Особливості організації корекційно-реабілітаційної роботи в школі
|
|||
1.
|
Аналіз роботи методичного
об’єднання за 2017-2018 навчальний рік.
|
Ткачук Т.В.
|
Серпень
|
2.
|
Вивчення
нормативних документів з питань планування навчально-корекційної та
реабілітаційної роботи з дітьми, що мають особливі освітні потреби.
|
Члени МО
|
|
3.
|
Обговорення та вивчення методичного проекту методичного об’єднання на 2018-2019 н.р. та
визначення шляхів його реалізації у планах самоосвіти педагогів.
Складання і
затвердження графіка проведення відкритих уроків.
|
Члени МО
|
|
Робота між
засіданнями
|
|||
1.
|
Консультаційний пункт рекомендацій щодо складання
календарних планів
|
Ткачук Т.В.
|
|
2.
|
Систематичне ознайомлення з новинками педагогічної,
методичної, психологічної та дефектологічної літератури (самоосвіта)
|
Члени МО
|
Протягом року
|
3.
|
Оновлення сайту закладу, ознайомлення
членів колективу з правилами подання інформації
|
Секретар МО
|
Жовтень
|
ІІ засідання.
Панорама
педагогічних ідей (жовтень)
Тема:
Корекційна спрямованість педагогічного
процесу
|
|||
1.
|
Сучасні вимоги до проведення корекційно-розвиткових занять для дітей зі
складними порушеннями розвитку. Методика. Пошук. Досвід.
|
Ткачук Т.В.
|
Жовтень
|
2.
|
Пошук ефективних
корекційно-розвивальних вправ для розвитку умінь учнів
|
Ларіонова Т.В.
|
|
3.
|
Індивідуальний підхід до
дітей з особливимиосвітніми потребами
|
Бірюков В.В.
|
|
4.
|
Використання ігор у
процесі навчання молодших школярів
|
Жиленкова А.В.
|
|
Робота між
засіданнями
|
|||
1.
|
Участь у роботі шкільного дефектологічного
семінару.
|
Члени МО
|
Жовтень
|
2.
|
Проведення тижня корекційної педагогіки в рамках
проекту «Особлива дитина»
|
Ткачук Т.В.
|
Грудень
|
3.
|
Відвідування
заходів, які заплановані в рамках проведення тижня
|
Члени МО
|
Грудень
|
ІІІ засідання
Круглий стіл по обміну досвідом (грудень)
Тема: розвиток педагогічної творчості корекційних педагогів
|
|||
1.
|
Аналіз стану виконання навчальних завдань за 1 семестр
|
Ткачук Т.В.
|
Грудень
|
2.
|
Розвиток логічного мислення молодших школярів.
|
Шевченко В.В.
|
|
3.
|
Розвиток дрібної моторики в учнів початкових класів з особливими
освітніми потребами
|
||
4.
|
Використання ІКТ технологій та інтернет ресурсів на уроках
української мови та літератури як засіб активізації пізнавальної діяльності
учнів.
|
Новіцька Т.С.
|
|
5.
|
Творчий звіт
вчителів-дефектологів, які атестуються у 2018-2019 н.р.
|
Члени
|
|
Робота між
засіданнями
|
|||
1.
|
Участь в
роботі шкільного дефектологічного семінару
|
Члени МО
|
січень
|
2.
|
Систематичне ознайомлення з новинками педагогічної,
методичної, психологічної та дефектологічної літератури (самоосвіта)
|
Члени МО
|
січень
|
3.
|
Робота над
проблемними питаннями.
|
Члени МО
|
лютий
|
IV засідання
Теоретичний семінар (березень)
Тема: Застосування інноваційних методів роботи як засіб реалізації
особистісно-орієнтованого підходу до навчання і виховання учнів
|
|||
1.
|
Презентація атестаційних матеріалів корекційних педагогів на тему «Палітра
майстерності педагога»
|
березень
|
|
2.
|
Корекційні прийоми
роботи з дитиною, яка має синдром гіперактивності з дефіцитом уваги.
|
||
3
|
Обмін методичним досвідом (успіхи та поразки)
|
Члени МО
|
|
Робота між
засіданнями
|
|||
1.
|
Участь в
роботі шкільного дефектологічного семінару
|
Члени МО
|
|
2.
|
Тренінг «Емоційне
вигорання педагогів»
|
Психолог
|
|
V засідання
Педагогічний діалог
Тема: Підведення підсумків роботи МО протягом року
|
|||
1.
|
Підведення підсумків роботи МО за рік.
|
Ткачук Т.В.
|
травень
|
2.
|
Пропозиції
та побажання членів методичного об’єднання, щодо удосконалення
роботи МО та досягнення кращих результатів в корекційній роботі
вчителів-дефектологів на наступний навчальний рік та
обговорення плану
роботи на 2017-2018н.р.
|
Члени МО
|
|
3.
|
Вибори
голови МО.
|
Члени МО
|
2017-2018 н.р.
№ з/п
|
Зміст засідань
|
Відповідальний
|
Термін
проведення
|
І засідання
Методична сесія (серпень)
Тема: Особливості організації корекційно-реабілітаційної роботи в школі
| |||
1.
|
Обговорення та затвердження плану роботи методичного об’єднання на 2017-2018 н.р.
|
Ткачук Т.В.
|
Серпень
|
2.
|
Вивчення нормативних документів з питань планування навчально-корекційної та реабілітаційної роботи з дітьми, що мають особливі освітні потреби.
|
Члени МО
| |
3.
|
Особливості організації та планування навчально-корекційної на 2017-2018 н.р.
|
Ткачук Т.В.
| |
4.
|
Складання графіку відкритих уроків та виховних заходів.
|
Ткачук Т.В.
| |
Робота між засіданнями
| |||
1.
|
Консультаційний пункт рекомендацій щодо складання календарних планів
|
Ткачук Т.В.
| |
2.
|
Систематичне ознайомлення з новинками педагогічної, методичної, психологічної та дефектологічної літератури (самоосвіта)
|
Члени МО
|
Протягом року
|
3.
|
Оновлення сайту закладу, ознайомлення членів колективу з правилами подання інформації
|
Секретар МО
|
Жовтень
|
ІІ засідання.
Майстерня досвіду (жовтень)
Тема: Традиційні, інноваційні та авторські методи та прийоми
оптимізації корекційно-розвивального процесу
| |||
1.
|
Сучасні вимоги до проведення корекційно-розвиткових занять для дітей зі складними порушеннями розвитку. Методика. Пошук. Досвід.
|
Ткачук Т.В.
|
Жовтень
|
2.
|
Лєонова Т.В.
| ||
3.
|
Кузьменко О.В.
| ||
Робота між засіданнями
| |||
1.
|
Участь у роботі шкільного дефектологічного семінару.
|
Члени МО
|
Жовтень
|
2.
|
Кузьмеко О.В.
Лєонова Т.В.
Смірнова В.О.
|
Листопад
| |
3.
|
Відвідування заходів, які заплановані в рамках проведення тижня
|
Члени МО
|
Грудень
|
ІІІ засідання
Банк ідей (грудень)
Тема: Застосування інноваційних методів роботи
як засіб реалізації особистісно-орієнтованого підходу
до навчання і виховання учнів
| |||
1.
|
Використання коректурних та мнемотаблиць в роботі логопеда з особливими дітьми
|
Смірнова В.В.
|
Грудень
|
2.
|
Жиленкова А.В.
| ||
3.
| |||
Робота між засіданнями
| |||
1.
|
Участь в роботі шкільного дефектологічного семінару
|
Члени МО
|
січень
|
2.
|
Систематичне ознайомлення з новинками педагогічної, методичної, психологічної та дефектологічної літератури (самоосвіта)
|
Члени МО
|
січень
|
3.
|
Робота над проблемними питаннями.
|
Члени МО
|
Лютий
|
IV засідання
Палітра майстерності педагога (березень)
Тема: Розвиток педагогічної творчості та майстерності
корекційних педагогів
| |||
1.
|
Презентація атестаційних матеріалів корекційних педагогів-логопедів на тему «Палітра майстерності педагога»
|
Жиленкова А.В.
Кузьмеко О.В.
Лєонова Т.В.
Смірнова В.О.
|
березень
|
2.
|
«Калейдоскоп інтерактивних ідей» – обмін досвідом вчителів-дефектологів
|
Члени МО
| |
Робота між засіданнями
| |||
1.
|
Участь в роботі шкільного дефектологічного семінару
|
Члени МО
| |
2.
|
Оформлення матеріалів відкритих уроків, тижня.
|
Члени МО
| |
V засідання
Педагогічний діалог
Тема: Підведення підсумків роботи МО протягом року
| |||
1.
|
Підведення підсумків роботи МО за рік.
|
Ткачук Т.В.
|
травень
|
2.
|
Пропозиції та побажання членів методичного об’єднання, щодо удосконалення роботи МО та досягнення кращих результатів в корекційній роботі вчителів-дефектологів на наступний навчальний рік та обговорення плану роботи на 2017-2018н.р.
|
Члени МО
| |
3.
|
Вибори голови МО.
|
Члени МО
|
Тематика роботи методичного об'єднання
на 2016 - 2017 н.р.
№
з/п
|
Зміст засідань
|
Відповідальний
|
Термін
проведення
|
І засідання
Методична сесія (серпень)
Тема: Особливості організації корекційно-реабілітаційної роботи в школі
|
|||
1.
|
Аналіз роботи методичного об’єднання за
2015-2016 н.р..
|
Ткачук Т.В.
|
Серпень
|
2.
|
Вибори нового керівника та секретаря
методичного об’єднання на 2016-2017 навчальний рік.
|
Ткачук Т.В.
|
|
3.
|
Обговорення та вивчення
методичної теми методичного об’єднання на 2016-2017 навчальний рік та
визначення шляхів їх реалізації у планах самоосвіти вчителів.
|
Члени МО
|
|
4.
|
Календарно-тематичне
планування на І семестр.
Проблеми планування,
програмного забезпечення (новітні технології), методичні рекомендації щодо
корекційної роботи за новими вимогами. Обговорення індивідуальних проблемних
тем корекційних педагогів методоб’єднання.
|
Ткачук Т.В.
|
|
5.
|
Складання
графіку відкритих уроків та виховних заходів.
|
Ткачук Т.В.
|
|
6.
|
Затвердження
плану роботи методичного об’єднання на 2016-2017 н.р.
|
Члени
МО
|
|
Робота
між засіданнями
|
|||
1.
|
Консультаційний пункт
рекомендацій щодо складання календарних планів
|
Ткачук Т.В.
|
|
2.
|
Систематичне ознайомлення
з новинками педагогічної, методичної, психологічної та дефектологічної
літератури (самоосвіта)
|
Члени МО
|
Протягом року
|
3.
|
Оновлення сайту закладу,
ознайомлення членів колективу з правилами подання інформації
|
Секретар МО
|
Жовтень
|
ІІ засідання.
Панорама педагогічних ідей (жовтень)
Тема: Корекційна
спрямованість педагогічного процесу.
|
|||
1.
|
Основи
корекційної роботи з учнями, які мають особливості психофізичного розвитку.
|
Ткачук Т.В.
|
Жовтень
|
2.
|
Соціальна
реабілітація дітей з особливими
освітніми потребами
|
Новіцька Т.С.
|
|
3.
|
Жиленкова А.В.
|
||
Робота
між засіданнями
|
|||
1.
|
Участь
у роботі шкільного дефектологічного семінару.
|
Члени
МО
|
Жовтень
|
2.
|
Взаємовідвідування
уроків.
|
Члени
МО
|
Листопад
|
3.
|
Робота
з фаховою літературою.
|
Члени
МО
|
Грудень
|
4.
|
Робота
над проблемними питаннями.
|
Члени
МО
|
Жовтень-грудень
|
ІІІ засідання
Круглий стіл по обміну досвідом (грудень)
Тема: Розвиток педагогічної творчості та
майстерності
корекційних педагогів
|
|||
1.
|
Аутизм. Вироблення соціально-комунікативних
навичок у школярів з аутизмом.
|
Бєлова В.В.
|
Грудень
|
2.
|
Розвиток
зв'язного мовлення учнів з особливими потребами
|
Кузьменко О.В.
|
|
3.
|
Активація розумової діяльності учнів з
особливими потребами на уроках математики.
|
Дордюк О.А.
|
|
4.
|
Планування
корекційного тижня
|
Члени
МО
|
|
Робота
між засіданнями
|
|||
1.
|
Участь
в роботі шкільного дефектологічного семінару
|
Члени
МО
|
січень
|
2.
|
Підготовка
до проведення предметного тижня.
|
Члени
МО
|
січень
|
3.
|
Відвідування
заходів, які заплановані в рамках проведення тижня
|
Члени
МО
|
лютий
|
IV засідання
Теоретичний семінар
(березень)
Тема: Застосування
інноваційних методів роботи як засіб реалізації особистісно-орієнтованого
підходу
до навчання і виховання учнів
|
|||
1.
|
Вплив розвитку дрібної моторики на
розвиток мовлення молодших школярів з особливими потребами
|
Смірнова В.О.
|
березень
|
2.
|
Розвиток пізнавальних інтересів молодших школярів у процесі навчання української мови
|
Шевченко В.В.
|
|
3.
|
Індивідуальний підхід до дітей з особливими освітніми потребами
|
Бірюков В.В.
|
|
4.
|
Обговорення
стану викладання корекції та вирішення корекційних задач на уроках
|
Члени
МО
|
|
Робота
між засіданнями
|
|||
1.
|
Участь
в роботі шкільного дефектологічного семінару
|
Члени
МО
|
|
2.
|
Оформлення
матеріалів відкритих уроків, тижня.
|
Члени
МО
|
|
V засідання
Педагогічний діалог
(травень)
Тема: Підведення підсумків роботи МО протягом року
|
|||
1.
|
Ткачук
Т.В.
|
травень
|
|
2.
|
Пропозиції та побажання членів
методичного об’єднання, щодо удосконалення роботи МО та досягнення кращих
результатів в корекційній роботі вчителів-дефектологів на наступний
навчальний рік та обговорення плану роботи на 2016-2017 н.р.
|
Члени МО
|
|
3.
|
Вибори голови МО.
|
Члени МО
|
|
4.
|
Діагностичне анкетування. Аналіз
ефективності роботи методичного об'єднання за рік.
|
Ткачук
Т.В.
|
План
роботи методичного об'єднання
вчителів корекційно-розвивального циклу
на 2015-2016 н.р.
Тема: Сучасні науково-методичні підходи щодо організації корекційно-відновлювальної роботи з дітьми з вадами психофізичного розвитку
Керівник Ткачук Таміла Володимирівна
Основною метою корекційних педагогів є:
- створення умов для розвитку розумової діяльності дітей;
- сприяння розвитку творчих здібностей кожної дитини, розвитку компенсаторних
можливостей нервової системи вихованців;
- виховання соціально-адаптованої особистості у тісній співпраці з батьками.
Правила педагогів:
Менше сварити - більше хвалити!
Менше карати - більше любити!
Менше вимог - більше послідовності!
Менше скарг - більше життєлюбства!
Менше погроз - більше радості!
Адже впевнені, що
Немає нездібних дітей - є ті, хто опановує по-іншому!
Немає імпульсивних дітей - є безпосередні!
Немає агресивних дітей - є напористі!
Немає ледачих дітей - є розслаблені!
Немає боязких дітей - є обережні!
Немає гіпеактивних дітей - є енергійні!
Немає незрілих дітей - є ті, які розквітають пізніше!
Немає дратівливих дітей - є чутливі!
Немає впертих дітей - є наполегливі!
Ось тому:
Наша гордість - це наші вихованці, їх успіхи.
Наша опора і допомога - це наші батьки,
їх турбота, зацікавленість і добродійність.
Корекційні педагоги ставлять перед собою наступні завдання:
• подолання і попередження порушень розвитку, а також на формування певного кола знань і
умінь, необхідних для успішного навчання учнів:
• корегування становлення психічних процесів, формування емоційно-вольової сфери школярів;
• збереження та зміцнення фізичного здоров'я дітей;
• засвоєння всіх необхідних знань, умінь і навичок щодо навчання у школі;
• створення оптимальних умов для розвитку емоційно-вольової, пізнавальної, рухової сфери,
розвитку позитивних якостей кожної дитини.
Тематика роботи методичного об'єднання
№ з/п
|
Зміст засідань
|
Відповідальний
|
Термін
проведення
|
І засідання
Методична сесія (серпень)
Тема: Особливості організації корекційно-реабілітаційної роботи в школі
| |||
1.
|
Аналіз роботи методичного об’єднання за 2014-2015 н.р..
|
Лєонова Т.В.
|
Серпень
|
2.
|
Вибори нового керівника та секретаря методичного об’єднання на 2015-2016 навчальний рік.
|
Лєонова Т.В.
| |
3.
|
Обговорення та вивчення методичної теми методичного об’єднання на 2014-2015 навчальний рік та визначення шляхів їх реалізації у планах самоосвіти вчителів.
|
Члени МО
| |
4.
|
Розгляд питання про організований початок навчального 2015-2016 року та знайомлення з новими інструктивно-нормативними документами з питань освіти, інструктивно-методичними рекомендаціями, листами педагогічного та корекційного напрямку.
|
Кондратьєва О.В.
Ткачук Т.В.
| |
5.
|
Календарно-тематичне планування на І семестр.
Проблеми планування, програмного забезпечення (новітні технології), методичні рекомендації щодо корекційної роботи за новими вимогами. Обговорення індивідуальних проблемних тем корекційних педагогів методоб’єднання.
|
Ткачук Т.В.
| |
6.
|
Складання графіку відкритих уроків та виховних заходів.
|
Ткачук Т.В.
| |
7.
|
Затвердження плану роботи методичного об’єднання на 2015-2016 н.р.
|
Члени МО
| |
Робота між засіданнями
| |||
1.
|
Консультаційний пункт рекомендацій щодо складання календарних планів
|
Ткачук Т.В.
| |
2.
|
Систематичне ознайомлення з новинками педагогічної, методичної, психологічної та дефектологічної літератури (самоосвіта):
Павлюх В.В. Корекційна спрямованість уроку у спеціальній школі Науково-методичне забезпечення формування освітнього середовища: компетентнісний підхід. Методичний вісник. № 45. – Кіровоград: ПОЛІМЕД-Сервіс, 2009. – 332 с.
Загальні критерії оцінювання навчальних досягнень учнів з особливими освітніми проблемами.
(http://www.ppko-koippo.edukit.kr.ua/korekcijna_osvita/)
|
Члени МО
|
Протягом року
|
3.
|
Оновлення сайту закладу, ознайомлення членів колективу з правилами подання інформації
|
Секретар МО
|
Жовтень
|
ІІ засідання.
Панорама педагогічних ідей (жовтень)
Тема: Розвиток педагогічної творчості та майстерності
корекційних педагогів
| |||
1.
|
Використання інформаційно-комунікаційних технологій в корекційній роботі по подоланню вад зорового сприймання у молодших школярів з вадами психофізичного розвитку.
|
Мельник Т.І.
|
Жовтень
|
2.
|
Проблеми адаптації і соціалізації особливої дитини в соціумі.
|
Шевченко В.В.
| |
3.
|
Застосування навчально-розвивальних ігрових технологій у процесі навчання молодших школярів з вадами психофізичного розвитку. Презентація
|
Ткачук Т.В.
| |
Робота між засіданнями
| |||
1.
|
Участь у роботі шкільного дефектологічного семінару.
|
Члени МО
|
Жовтень
|
2.
|
Взаємовідвідування уроків.
|
Члени МО
|
Листопад
|
3.
|
Робота з фаховою літературою.
|
Члени МО
|
Грудень
|
4.
|
Робота над проблемними питаннями.
|
Члени МО
|
Жовтень-грудень
|
ІІІ засідання
Круглий стіл по обміну досвідом (грудень)
Корекційна спрямованість педагогічного процесу.
| |||
1.
|
Вправи для розвитку дрібної моторики учнів початкових класів з психофізичними вадами розвитку.
|
Бєлова В.В.
|
Грудень
|
2.
|
Можливості застосування ейдетики у навчально-виховному процесі школярів із вадами психофізичного розвитку.
|
Лєонова Т.В.
| |
3.
|
Формування у розумово відсталих дітей навичок самообслуговуючої праці на заняттях з СПО.
|
Безрукова С.М.
| |
4.
|
Планування корекційного тижня
|
Члени МО
| |
Робота між засіданнями
| |||
1.
|
Участь в роботі шкільного дефектологічного семінару
|
Члени МО
|
січень
|
2.
|
Підготовка до проведення предметного тижня.
|
Члени МО
|
січень
|
3.
|
Відвідування заходів, які заплановані в рамках проведення тижня
|
Члени МО
|
лютий
|
IV засідання
Теоретичний семінар (березень)
Тема: Застосування інноваційних методів роботи
як засіб реалізації особистісно-орієнтованого підходу
до навчання і виховання учнів
| |||
1.
|
Розвиток дрібної моторики дітей із мовленнєвими порушеннями за допомогою природного матеріалу.
|
Смірнова В.О.
|
березень
|
2.
|
Інформаційно-комп’ютерні технології та їх роль у процесі корекції усного та писемного мовлення молодших школярів з вадами мовлення».
|
Молчанова Н.М.
| |
3.
|
Соціальна адаптація дітей з особливими потребами.
«Використання комп’ютера у навчанні молодших школярів»
|
Мельник Т.І.
| |
4.
|
Обговорення стану викладання корекції та вирішення корекційних задач на уроках
|
Члени МО
| |
Робота між засіданнями
| |||
1.
|
Участь в роботі шкільного дефектологічного семінару
|
Члени МО
| |
2.
|
Оформлення матеріалів відкритих уроків, тижня.
|
Члени МО
| |
V засідання
Педагогічний діалог (травень)
Тема: Підведення підсумків роботи МО протягом року
| |||
1.
|
Творчий звіт. Обговорення підсумків роботи за рік та напрямків на наступний навчальний рік.
|
Ткачук Т.В.
|
травень
|
2.
|
Пропозиції та побажання членів методичного об’єднання, щодо удосконалення роботи МО та досягнення кращих результатів в корекційній роботі вчителів-дефектологів на наступний навчальний рік та обговорення плану роботи на 2016-2017 н.р.
|
Члени МО
| |
3.
|
Вибори голови МО.
|
Члени МО
| |
4.
|
Діагностичне анкетування. Аналіз ефективності роботи методичного об'єднання за рік.
|
Ткачук Т.В.
|
План роботи МО вчителів корекційного навчання на 2014 - 2015 н.р.
Немає коментарів:
Дописати коментар